Korzyści: czyli do czego nadaje się SEM?

Główną korzyścią SEM jest prędkość z jaką pojawia się strona w wynikach wyszukiwarek. Co za tym idzie, atutem SEM jest szybkie dotarcie do ogromnej rzeszy zaciekawionych internautów (Twoich klientów) aktualnie szukających usług/produktów podobnych do Twojego.

SEM przydaje się do:

  • Powiększenia sprzedaży
  • Skutecznej promocji/reklamy w wyszukiwarkach
  • Powiększenia ROI (return on investment) każdej wydanej złotówki na reklamę
  • Zwiększenia efektywności Twojej strony internetowej
  • Badania/testowania nowych fraz i słów kluczowych

Jak SEM powiększa sprzedaż?

W bardzo prosty sposób; licytując popularne i często używane przez internautów frazy, Twoja strona pojawi się w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki po wpisaniu tej frazy. Będąc w wynikach i mając wysoką pozycję, całkiem prawdopodobnie będziesz w stanie przyciągnąć między 1-7% wszystkich internautów używających tej frazy.

Być może 1-7% nie brzmi ciekawie, ale jeżeli tej frazy używa 5,000 internautów dziennie, a wystarczy, że licytujesz pięć takich fraz, to miesięcznie możesz liczyć na przyciągnięcie od 7,500 - 52,500 internautów do Twojej strony. Całkiem porządna grupa odbiorców, których spory odsetek zamienisz w klientów, dzięki umiejętnie napisanej treści strony.

SEM to skuteczna promocja/reklama w wyszukiwarkach

SEM jest skuteczną metodą promocji i reklamy w wyszukiwarkach i internecie. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług wyszukiwarek (od email, po wiadomości oraz całą sieć stron internetowych chętnych do współpracy) oraz programów typu AdSense, reklama Twojej strony może się pojawić w skrzynce odbiorczej lub w treści artykułu czytanego przez internautę. W istocie, reklama Twojej strony pojawi się wszędzie tam gdzie tylko treść czytana przez internautę jest pokrewna z tematyką Twojej strony.

Programy SEM mogą być skuteczne ponieważ pozwalają przedstawić Twoją reklamę tylko i wyłącznie w kontekście, który jest dla niej odpowiedni, i tylko wtedy gdy czytelnik aktywnie zagłębia się w temacie.

SEM zwiększy ROI i efektywność Twojej strony internetowej

To szczególnie dotyczy AdWords. Dzięki AdWords, każda złotówka jest złotówką wydaną wyłącznie na zapłacenie za kliknięcie przez internautę na Twój link.

Jeżeli prowadzisz kampanię AdWords samodzielnie, to cały koszt jest wydany tylko na przyciągnięcie odbiorcy i na nic więcej. Masz pewność, że płacisz wyłącznie za wizytę na Twojej stronie, a nie za samą odsłonę (przeczytanie) Twojej reklamy. Dzięki temu, możesz skupić swoje działania na wzbogaceniu treści Twojej strony, tak by konwertowała jak największą ilość odwiedzających jednocześnie podnosząc ROI.

Oczywiście istnieje potencjalny problem 'click-fraud' (malwersacja kliknięć gdzie konkurencja nagminnie klika na Twoje reklamy wyczerpuje Twój budżet zanim internauci je zobaczą), ale jest to problem aktywnie zwalczany przez Google i praktycznie niegroźny.

SEM pozwala zbadać prawdziwą wartość fraz/słów kluczowych

SEM pomoże Ci określić czy istnieje potrzeba stworzenia nowych stron dla Twoich produktów bądź usług, i pozwoli zbadać skuteczność takiej strony.

Dzięki SEM nie stracisz pracy na pisanie nowego kodu, tworzenie nowych obszernych treści opartych o jedną lub dwie frazy i przygotowywanie nowych zoptymalizowanych stron wyłącznie na potrzebę jednego produktu. Dzięki SEM nie zaczniesz tych prac będąc niepewnym czy ktokolwiek wogóle szuka takich produktów używając tych a nie innych fraz. SEM pozwoli Ci zweryfikować wszelkie założenia przed rozpoczęciem wszystkich prac.

Wystarczy, że zalicytujesz wybrane frazy i sprawdzisz przez jakiś okres czasu:

  • ile osób rzeczywiście wchodzi na stronę używając te frazy,
  • jaki procent odwiedzających kupuje Twój produkt.

Oczywiście, aby przeprowadzić takie badania najlepiej jest stworzyć przynajmniej podstawową Landing Page (stronę, na którą wchodzi internauta) spersonalizowaną pod daną usługę/produkt/frazę.

Mając taką landing page będziesz w stanie określić czy warto poświęcić czas i przygotować poprawnie zoptymalizowaną stronę zawierającą licytowaną frazę. Jeżeli badania landing page wskażą że warto, to będziesz mógł użyć SEO aby wypozycjonować taką stronę w wyszukiwarce i dzięki niej przyciągniesz więcej internautów, jednocześnie ucinając koszty AdWords.

Jeżeli interesuje Cię SEM, dowiedz się więcej o tym jak Stworzyć skuteczną kampanię AdWords.

^ do góry