Usługi SEO Magma pomogą:

  • przyciągnąć nowych klientów do Państwa witryny,
  • pozycjonować Państwa stronę w wyszukiwarkach,
  • przygotowac odpowiednią strategię SEO lub SEM, aby skutecznie osiągnąć zamierzone cele,
  • poprawic konwersje oraz sprzedaż na Państwa stronie.

Jak działają kampanie SEM: AdWords (linki sponsorowane)?

Wyszukiwarki za pomocą programów typu AdWords, udostępniają firmom możliwość licytacji słów kluczowych.

Wylicytowane słowa pozwalają firmie przedstawić swój link w bocznym pasku 'wyników sponsorowanych' na stronie SERP (Search Engine Result Page - strona z wynikami). Firmy natomiast płacą wyłącznie za każde kliknięcie internautów na swój link w tych wynikach sponsorowanych.

pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Budżety w AdWords: ze względu na popularność licznych fraz (niektóre są używane przez miliony internautów dziennie), a firmy często licytują setki fraz na raz, budżety na AdWords często sięgają milionów dolarów aby pokryć koszty kliknięć.

Jeżeli budżet na frazę zostaje wyczerpany, natychmiastowo link do strony przestaje widnieć w wynikach sponsorowanych. W efekcie, strona traci ruch z danej frazy. Dlatego też, SEM ma swoje korzyści i ograniczenia.

Oczywiście nie wszystkie firmy mają wielomilionowe budżety. Wiele małych lub średnich firm jest w stanie skutecznie konkurować z gigantami skupiając się na licytacji tańszych słów, mniejszej ilości fraz, bądź bardziej sprecyzowanych i mniej konkurencyjnych fraz.

Dzięki tym działaniom małe firmy mogą przyciągnąć istotny procent internautów na swoją stronę, jednocześnie ponosząc o wiele mniejsze koszty.

Dlaczego linki sponsorowane i AdWords są popularne?

Linki sponsorowane i AdWords są popularną formą reklamy ponieważ:

  • pozwalają niekoniecznie dobrze zoptymalizowanym stronom internetowym bardzo szybko znaleźć się obok głównych wyników wyszukiwarek,
  • są jedną z nielicznych metod reklamy pozwalającą bezpośrednio dotrzeć do klienta gotowego do kupna i aktywnie szukającego ofert,
  • pozwalają o wiele bardziej precyzyjnie sprawdzić efektywność każdej wydanej złotówki, w porównaniu do konwencjonalnych metod reklamy.

Programy typu AdWords są też pożyteczne dla dobrze zoptymalizowanych stron należących do korporacji, które mają szeroką gamę usług/produktów. Takie korporacje chcą dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, ale niekoniecznie budując dla każdej usługi spersonalizowane strony.

AdWords są również używane przez firmy do mierzenia potencjału słów kluczowych w przyciąganiu 'hot leads' (użytkowników gotowych do kupna).

Należy pamietać że SEM i AdWords mogą okazać się kosztownym przedsięwzięciem, a wyniki sponsorowane mają mniejszą oglądalność niż wyniki organiczne. Dlatego nierzadko firmy przekazują sprawdzone frazy z AdWords do działań SEO, dzięki którym budują strony o większej skuteczności.

Czy można łączyć działania SEM i SEO?

Przekazywanie sprawdzonych fraz z powrotem do działań SEO ma na celu zmniejszenie kosztów i zwiększenie skuteczności danej frazy.

Dzięki SEO fraza już nie jest płatna, ponieważ strona zostaje naturalnie wypozycjonowana w głównych wynikach wyszukiwarki omijając potrzebę licytacji. Jednocześnie, będąc w głównych wynikach strona przyciąga większą ilość odwiedzających, niż podobna strona w wynikach sponsorowanych z AdWords.

Przeważnie najskuteczniejszą taktyką przyjętą przez korporacje jest łączenie metod SEM i SEO aby się uzupełniały. Dzięki temu, obie techniki pozwalają przyciągnąć jeszcze szerszą grupę internautów do strony

Zwiększ efektywność swojej kampanii AdWords

Zapoznaj się z naszym artykułem o tym Jak stworzyć skuteczną kampanię AdWords lub skontaktuj się z nami w celu uzyskania porady.

Jeżeli terminologia bądź procesy opisane powyżej są dla Ciebie obce, to zachęcamy do przeczytania Po co pozycjonować i jakie są zalety SEO a jakie SEM gdzie dokładnie opisujemy działania i różnice między SEO a SEM.
^ do góry